BuzzadorBLOG

söndag 14 december 2008

Vinterfesten

Årets stora fest i Hyttan gick av stapeln i går. Vinterfesten som arrangeras av ettorna varje år. Den vi gjorde förra året vart verkligen lyckad. Så ettorna hade verkligen pressen på sig att den skulle bli lika bra som våran. Lyckades dom då. Nej det tycker jag verkligen inte. Maten var under alla kritik. Betala 350 kr hmm.

Men dagen började med att Jag, Jenny, Malin och Terese fixade i ordning oss hos Terese. Sminkade oss, fixade håret och kläde upp oss fint. Vi var verkligen snygga i våra klänningar. Vid kl 16 gick vi till Jenny och hade lite mingel med snittar och mousserande. Jakob och Johan hade fixat snittar som passade utmärkt till det mousserande. Sedan kl 18 gick vi till festligheterna. Temat var visst pirater. Där fick vi champange och några snittar. Sedan var det dags att sätta sig till bords och börja inta middagen.

Kom hem ca 00.30 i natt. Vi var nöjda tyckte vi. Ingen efterfest vart det. Men det var skönt tyckter jag.

Det blir en lugn dag idag. Ska ta en sväng förbi Terese och hämta mina saker och hämta mina skor hos Jenny. Annars ska jag bara vara.

Ha en bra söndag

/Hannah

Inga kommentarer: