BuzzadorBLOG

torsdag 4 december 2008

Brödbakning och Pm skrivning

Välkommen till min blogg. Har tänkt att börja blogga lite om livet här i Grythyttan och annat.

I dag vakande jag kl 7. Hade ingen lust alls att gå till skolan och ha praktisk lektion. Men jag pallrade mig upp en då.
Vi hade bröd på schemat idag. En duktig bagare som har skolat om sig till från snickare till bagare Erik Olofson. Han har ett eget stenugnsbageri på Gotland. http://www.rutestenugnsbageri.se/ Han föreläste om bröd i måndags.

Det vart mycket surdegsbröd idag. Rolig och intressant dag. Smakat många goda bröd. Fick ju hem en del också. Så nu har man bröd för några veckor framåt

Snart ska jag fortsätta skriva mitt PM om bröd som ska vara inskickat i morron senast kl 16. Har skrivit 3 sidor av 6 sidor. Att man aldrig lär sig. Kunde har börjat med det tidigare. Har ju haft en några veckor på sig. Men alltid ska man skriva allt i sista minuten. Så jag kommer sitta hela kvällen och hela dagen i morron och skriva PM.

Middag i dag blir risgrynsgröt. Vart så sugen på det så jag gick in på ICA innan och handlade det innan jag gick hem.

I helgen ska jag förberedda inför det kommande hantverkprovet. Som ska bestå av något fruset, bakat och mousse. En dessert. Har förberedande arbete på måndag och tisdag genomför jag provet. Mina smaker är bestämda. Men hur jag ska lägga upp det ska jag titta på i helgen.

Ha en bra kväll

/Hannah

Lite bilder från dagens lektion



1 kommentar:

Daniel Roos sa...

Ser härligt ut fortsätt så :-) mvh Daniel