BuzzadorBLOG

fredag 19 december 2008

Jullov, men ändå inte

Det senaste dagarna har varit mycket att göra. Planera inför den kommande provmatlagningen efter jullovet.
Jag har sorbert som ska provalagas och sedan demostrerars i 5 minuter . I tisdags hade vi råvarukunskap, i onsdags var det laborationer av fenomenet sorbet. I går så gjorde vi en 7 rätters avsmakningsmeny. Något som jag aldrig ätit förrut. Man var i alla fall mätt när man kom hem.Kan tänka mig att äta det när jag kommer på en restaurang som har det. Blir mycket pluggande i jul. PM:et om fenomenet sorbet Inte det roligaste PM:et att skriva
. Så är det ju när man går på högskola. Man har ju egentligen inte jullov.

Dessutom har jag inte mått bra de senaste dagarna. Varit trött varenda dag. I går fick jag ont i halsen och var lite febrig. Var lite tungt på föreläsningen idag.

Nu sitter jag och väntar på att min bror ska höra av sig om det åker hela vägen till Falun i dag eller stannar och sover över i Karlskoga och åker i morron. För mig spelar det ingen roll om jag kommer till Falun i morron istället.
Då kan jag sova ut i morron.

Ha en bra fredagskväll

/Hannah

Lägger ut blider från avsmakningsmenyn någon dag.

Inga kommentarer: