BuzzadorBLOG

måndag 8 december 2008

Sista veckan på kursen

Ja, nu är det sista veckan på kursen vi läser. Så idag så började förberedelserna av hantverksprovet som jag ska göra i morron. Som består av en dessert. När man kom till skolan fick man reda på att 4 st klarat hantverksprovet. De var väldigt tuffa på bedömningarna verkar det som. Någon iskristall här och någon som hade gjort rån som var alldeles för mjuka. Ja, då fick man en klump i halsen. Trodde att detta skulle vara lätt att klara. Det återstår att se i morron.

Jag har i dag gjort det bakade, gjort glassen och moussen. Gick väl hem 16.30 idag. Så det blev lång dag i skolan. Blir det ju i morron med. Fixat lite med dekorationer med. Upplägget är inte riktigt klart än. Man har ju 2 timmar på sig att fixa det i morron. Hoppas bara inte jag är först ut. Det kommer att lottas om när man ska presentera sig dessert. Alla har 2 timmar på sig att fixa innan det ska presenteras.


När jag kom hem vart jag väldigt trött. Skulle behöva plugga inför tentan i affärsredovisning på fredag. Ska försöka sätta mig och plugga någon timme nu. Sen tror jag det blir sängen. Ska vara i skolan kl 8.45 i morgon.

Hade tänkt att träna idag. Men det vart inte av. Får bli i morron istället.


I går var det andra advent Tiden går verkligen fort. Var till gymmet och tränade lite. Sen försökte jag egga glass, men det gick inte alls bra. Får komma på något annat sätt att lägga upp glassen på. Gjorde även en jordgubbsmousse som jag var väldigt nöjd med.

Ha en bra måndag kväll

/Hannah


Inga kommentarer: