BuzzadorBLOG

lördag 6 december 2008

Plugg och förberdelse

I dag har jag försökt att plugga lite ekonomi. En uppgift vart det. Ska sätta mig ner och plugga lite mera snart. Har även tittat i böcker efter upplägg inför hantverk provet. Man har ju noll i fantasi. Får väl bli att jag eggar upp glassen ändå. Jag får öva lite kan ju inte alls egga. Försökt hitta något annat sätt att få upp glassen på tallriken. Har ju 2 dagar till på mig att hitta något sätt. Moussen vet jag i alla vad jag ska göra med.

Orkade ju inte städa lägenheten i går. Så det gjorde jag också idag. Var en sväng till skolan och skrev ut recept inför hantverksprovet. Ska lägga in glassen som jag gjorde i går i frysen nu i kväll. Den har stått där sedan i går kväll. Det blir verkligen skillnad på smaken om man låter den stå i kylen 1 dygn innan man fryser den.

Annars har jag bara tagit det lugnt.

Till middag idag vart det Flundra med en massa grönsaker i ugn och Moghrabiah, som är stora couscous och gjort på durumvete. Har en konsistens som färsk pasta. Väldigt gott måste jag säga. Något att köpa flera ggr.

Slänger upp lite bilder från middagen.

Ha en bra lördag kväll
/Hannah


Inga kommentarer: