BuzzadorBLOG

tisdag 9 december 2008

Hantverksprov

I dag var det dagen med stor D. Hantverksprovet skulle bedömas.

Jag höll faktiskt på att försova mig i morse. Även fast jag gick och la mig tidigt i igår kväll. Vaknade kl 7.30 istället för 7 som jag ställt kl på. Fick lite bråttom. Men det är tur att man har nära till skolan 15 min. Vi skulle vara ombytta och klara kl 8.45. Men jag lyckades komma i tid.

Var mycket dötid under hantverkprovet. Det lottades och min dessert skulle ut kl 14. Så jag hade ganska mycket tid på mig att förbereda. Man fick även sitta och bedömma någon i gruppen. Det var ju roligt.

Jag tyckte då att jag hade gjort så bra jag kunde med min dessert. Men jag fick inte G pga att apelsinsåsen var för lite smak på lite lös i konsistensen, kanel och vaniljglassen var för lite kanelsmak på. Kan ju bero på att jag fick lov att tillsätta mera vätska i morse då glassen var väldigt tjock. Då hade den bara stått i kylen. Dessutom att de syltade apelsinen var lite stora. Då vet man vad man ska göra om.

Blir att jag förberder hantverksprovet i morron och gör om den på torsdag. Det hade ju först varit tänkt att man skulle göra det på lördag. Men jag sa att jag inte ville göra det. Mycket folk så gör om den på lördag. Man vet ju inte när man kommer ifrån på lördag då. Det är ju vinterfesten då.

I kväll blir det sändags tidigt.

Ha en bra tisdag

/Hannah


Inga kommentarer: