BuzzadorBLOG

lördag 27 december 2008

Uppdatering

Har inte skrivit på mer än 1 vecka nu. Förra fredagen så åkte jag hem till Falun. Min bror och hans flickvän kom och hämtade upp mig vid 23.30 ungefär. Vi var i Falun kl 1.30 lördagnatt. Var bara att gå och lägga sig när man kom fram. Lördag och söndagen gjorde jag inte mycket tog det bara lugnt.

På måndagen och tisdagen sprang jag runt och letade julklappar. Jag är en sådan person som brukar vara klar med de flesta julklapparna. Men i år har jag inte haft mycket tid att köpa några julklappar. Dessutom så hittar man inte mycket i Grythyttan.

I tisdags var det julafton jag fick en massa bra julklappar. Detta fick jag, en gjurtgärnsgryta, 2 kastruller, en stekpanna, skinnhandskar, en gratängform, en tidningskorg, en globalkniv, 2 kokböcker, 2 skålar, en burk att ha köksredskap i. Dessutom så fick jag 200 kr av mormor och en påsklakanset av min moster som är hemma i Sverige.

De senaste dagarna har vi även varit upp till farmor som ligger på lasarettet här i Falun. Hon var uppe i Sälen och firade jul med min farbror med familj. Så skulle hon gå på toa och ramlade. Så att hon fick åka in till Mora. Sen skickade de henne ner till Falun. Så vi har varit och hälsat på henne varje dag. I dag ska vi med hälsa på henne.

Har ju en hel del plugg att göra över jullovet. Men jag har inte börjat riktigt. Läste lite i engelska böcker i går.
Är även förkyld. Men det börjar bli bättre med förkylningen.


I kväll ska jag på julkonsert
Elias & the Wizzkids.

Ha en bra lördag

/Hannah



Inga kommentarer: