BuzzadorBLOG

tisdag 6 januari 2009

Tillbaka i Hyttan

Inte hunnit skriva något på en vecka snart. Nyårsafton var trevlig. Jag spenderade den med min bror, hans flickvän, hennes bror med fru, min brors kompis med flickvän. Vi var hemma hos brors flickväns föräldrar

Vi åt en god middag. Men först var det snittar med smält chevreost och honung på. Riktig champagne också.

Förrätten bestod av gratinerad hummer *MUMS* till det serverades ett vitt bourgogne vin

Huvudrätten bestod av helstekt oxfilé med klyftpotatis och grönsaker i ugn och rödvinssås och till det serverades en rött
bourgogne vin.

Desserten bestod av hemmagjord vanilj glass, hemmagjord chokladsås och hemmagjorda maränger.

När vi ätit färdigt så var klockan så mycket så att det var dags att bege oss till Stora Kopparbergs kyrka. Där vi skulle upp i deras torn och fira in det nya året. Vilken utskikt måste jag säga därifrån. Man såg över hela Falun. Något som chockade oss alla när vi var där uppe. Var att min bror friade till sin flickvän. Ingen visste någonting om det. Så i sommar blir det bröllop. Tredje bröllopet i rad i släkten. Sedan begav vi oss hem igen och bastade och badade i poolen ute. Vi kom i säng vid 4 på nyårsdagensmorgon. Så man var lite seg den dagen.

Sedan dess har det inte hänt så mycket. Har bestämt att inte göra omtenta på ekonomin på Lördag. Utan satsa mera på PM:et och försöka på klart alla papper till praktiken. Försökt sitta ner med ekonomin i fredags. Hade glömt bort allt. Så det var inget roligt.

I går for jag och Mamma ner hit till Hyttan. Storhandlade innan vi for. Mamma åkte för ungefär 1 timme sedan. Så nu sitter jag själv i lägenheten.

Det är snuskigt kallt i lägenheten måste jag säga. Dessutom har jag åkt på en till förkylning. Hade tänkt börja träna idag igen.

I år blir det hårdträning har tänkt att gå ner 20 kg till sommaren. Skulle vara skönt om jag lyckades göra det.

Snart ska jag börja skriva på PM:et. Laga tomatsoppa som jag ska ha med till skolan i morron,

Ha en bra Tisdag

/Hannah

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu så!
Låter som du haft en mysig nyår. Vad romantiskt att fri på nyår, kul^^
Men Hannah, inte berhöver du gå ner 20 kg. Då blir dte ju ingenting kvar av dig. Och ska du gå ner så mkt till sommaren får du nog lov att träna varje dag flera timmar och äta jätte lite.
Klart man vill gå ner i vikt, jag med. Men man måste ta det sakta, så det inte tär på kroppen :)
Ses imorn! Kramar!