BuzzadorBLOG

söndag 25 januari 2009

En underbar människa har lämnat jorden

För några timmar sedan fick jag reda på att min pappas faster gått bort. Hon var en utav det underbaraste människor jag träffat. Har bara känt henne sedan 1994. Det var då första gången jag träffade henne. Eftersom min farfar vart bortadopterat när han var liten. Eftersom hans mamma inte hade råd att ha så många barn hemma.

Jag kom håg den dagen när en kvinna ringde och frågade om pappa hade en pappa som hette Per. Det stämde ju. Då berättade hon att hon var syster till min farfar. På sommaren 1994 så åkte vi ner till Stockholm och utanför Bro till ett ställe som heter Smidö. Där hade Gun fixat en släktträff. På köpet fick man en massa tremäningar som man inte alls visste fanns. Det var så underbart att träffa så mycket folk. Åren efter som besökte vi dom mycket ute på smidö på somrarna. Det var en hel del midsommar firande där. Vi var även hem till dom i Stockholm några gånger. Då var dessutom hem till oss både när min bror tog studenten och när jag själv tog studenten. Hon var nästan som en mormor. Senast jag träffade henne tror jag var 2007. Så tråkigt att en sådan underbar människa fått lämnat oss. Men jag fick höra att hon lidit mycket. Så då finns det inte så mycket mera att göra.

Kommer verkligen att sakna henne. Synd bara att man inte fick lära känna henne tidigare. Jag hoppas bara jag inte är borta när begravningen är. För jag vill verkligen ta farväl av henne.


Vila i frid Gun

/Hannah

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, jobbigt sånt där!
Kramar