BuzzadorBLOG

lördag 14 februari 2009

Praktikplats klart

Nu har jag en ny praktikplats på gång som jag fixat själv. En liten restaurang som finns i San Remo som gärna ville ta emot mig. Men tyvärr inte förrän den 31 mars. Så under 4 veckor har jag tänkt att göra lite utflykter runt San Remo. Denna restaurang är det La Pignese http://www.lapignese.it/inglese/index.html

I gick jag upp kl 6.30 då det var begravning för pappas faster Gun. En mycket fin begravning som ägde rum i baptistkyrkan på kungsholmen. Efteråt var det minnesstund. Sedan bar det av till graven för att titta på alla fina blommor som låg där. Sedan vart det mat hos pappas kusin Barbro. Vid kl 20 åkte vi hemåt till Falun då både mamma och pappa skulle jobba idag. Annars hade vi stannat kvar i Stockholm. Vi var hemma ca 23.30. Så det vart en lång dag igår. Man har ändå inte fattat att hon är borta än. Hon som var en sådan underbar människa.
Jag kommer verkligen att sakna henne mycket. Känns så tomt. Även fast jag bara lärde känna henne i 15 år.

I dag har jag försökt att plugga. På förmiddagen vart det inget pluggande. Bara tv-tittande. Men på eftermiddagen vart det bättre. Men i morgon ska jag plugga ännu mer. Jag gjorde en god efterätt till middagen. En chokladbakelse eller chokladfondant heter det också. Har aldrig ätit en sådan så jag fick lov att prova. Men tyvärr så hade vi ingen choklad hemma så jag fick göra på kakao. Den vart god. Men märkte att den skulle ha varit lite kortare stund i ugnen så att den blir lite mera rinnig. Det det hade vi björnbär och blåbär. Men jag tror att den blir godare då man använder choklad. Gärna någon med kvalitet.


/Hannah


Inga kommentarer: