BuzzadorBLOG

torsdag 21 januari 2010

På resande fot....

Har blivit mycket resande på fot den senaste veckorna. I fredags var jag till Stockholm för arbetsintervju för Astrid Lindgrens Värld. Verkar vara ett helt underbart ställe att jobba på. Vilken stor gemenskap de har. Man till och med åker på en resa varje vecka. Besöker tex Gröna Lund, Liseberg Så det återstår att se om de vill ha mig. Kändes bra när jag gick därifrån. Tänk en hel sommar i den småländska skogen. Träffa massa underbar människor och alla dessa barn som besöker parken. Skulle verkligen vara toppen.

Ja, vad händer annars. Ny kurs börjar på måndag. För min del blir det dryckeskunskap 1. Men ändå har jag något att göra. Kompletteringen av Portfolio PM:et. Ska försöka få klart de innan måndag. Så man kan fokusera på nästa kurs. Nästa vecka blir det också en tur till Stockholm för årets kock. Sen på fredagen ska jag på arbetsintervju för jobb på Tallink-Silja. Börja kännas i plånboken att jag rest mycket de senaste veckorna. Blir att leva knappart till nästa gång pengar kommer från CSN. Men det är tur att jag ändå har pengar för mat. Så det klarar man.

Nu ska jag fixa middag. Fetaostbiffar med något tillbehör.

Ha en trevlig torsdagskväll

/Hannah

1 kommentar:

Henrik S sa...

Hej!

Hur går det med ditt PM i dryckeskunskap, har du valt något ämne att skriva om ännu?