BuzzadorBLOG

onsdag 16 maj 2012

Framtiden?

Nu har jag bestämt mig för jag vill jobba med i framtiden. Till hösten har jag tänkt att plugga bland annat engelska B på Komvux. För att troligtvis till våren eller nästa höst söka in till Förskollärarprogrammet på högskolan här i Falun. Eller om de finns en distansutbildning i Gävle som man kan söka till.

Då de inom de närmaste åren kommer att vara brist på just Förskollärare eller snarare alla typer av lärare. Dessutom tror jag att de då kommer att vara enkelt att få jobb. De jag är utbildad för kock kräver flera års erfarenhet något som jag tyvärr inte har. Då är de svårt att komma in på arbetsmarknaden. Medan när de gäller förskollärare så räcker de bara att ha förskollärarutbildning för att få ett jobb.


Tränat en hel del som vanligt men i dag blir de vilodag. Tränade BodyPump, CXWorx i lördags. I söndags vart de BodyCombat maraton 1 tim 45 min härlig fight. De kändes av i förrgår. Måndagen tränade jag ändå RPM. I går vart de BodyBalance på morgonen och BodyCombat på kvällen. Så visst känner man sig lite sliten. Men i morgon blir de träning igen.

Funderar på att ta en cykeltur senare idag.

Hannah




Inga kommentarer: