BuzzadorBLOG

onsdag 9 juni 2010

Examen

Känns så konstigt att ha lämnat Hyttan, tre år har gått fort. Examinationen på B-uppsatsen förra onsdagen gick mycket bra. Känns skönt att ha gjort den nu. På torsdagen så packade jag och städade, på kvällen kom mamma och pappa. Fredagen var det examen. Underbart väder, klockan ringde vid kl 7. 8.30 var det champagnefrukost i skolan med hotellarna, sommelierna och kockarna. Vid 9.45 bar det i väg till kyrkan i kortege med orkester. Ungefär vid 12 var det färdigt i kyrkan. Då fick vi champagne utanför kyrkan. Sen gick vi till skolan igen där det var en buffé ute i det gröna. Helt underbart väder. Sen gick vi hem, då fick jag alla mina examenspresenter, bland annat en kitchen aid, som ska inskaffas i morgon. Vid 19 var det middag på gästis för oss som hade bokat de, en helt underbart god grillbuffé, till dessert var det den godaste och kladdigaste kladdkakan jag ätit. Vid 23.30 gick vi till puben där Göteborgsbandet Pickadoll skulle spela. Kom hem vid 2.45. Var seg hela lördagen. Tur att man har föräldrar som kan hjälpa till att städa. På kvällen grillade vi och satt ute på min balkong. Söndagsförmiddag var det packning och städning som stod på schemat. Innan jag skulle lämna nyckeln till den nya hyresgästen. Eftersom min mamma fyllde år så åt vi lunch i kantinen, sen blev det en sista glass på neerings, Eftersom vi hade så mycket packning så fick jag ta tåget hem. Gjorde inte mig så mycket. Då det var fint väder ut.

De senaste dagarna har jag fixat och packat om alla mina prylar, det är sjukt vad man samlat på sig på tre år. Även börjat titta på vad jag ska ha med mig till Öland. Åker tidigt på lördagsmorgon. Blir nästan en 12-timmars resa . Men längtar som bara den att se den nya restaurangen och börja jobba på måndag.

Hösten får jag se vad som händer. Inte bestämt min ännu.

Nu ska jag gå och fortsätta med all min packning.

/Hannah

Inga kommentarer: