BuzzadorBLOG

söndag 12 april 2009

Jobb, jobb och en massa annat

Var nastan en manad senast jag skrev. Har inte haft sa mycket tid att skriva nagot inlagg. Forra mandagen borjade jag att jobba pa La Pignese. Maste saga att jag trivs battre dag for dag dar. Jobbar mellan 9-15, 19-23 ungefar tisdag-sondag. Mandagar ar restaurangen stangd. Alla ar snalla. Aven fast jag har lite svart med spraket. Jobbar mycket med farska ravaror. Gronsaker och en massa fisk och skaldjur. Kommer nastan farsk fisk varje dag till restaurangen. Har blivit en massa hackande av gronsaker osv. Men nu har jag aven borjat att hjalpa till med att lagga upp maten. Det tva senaste dagarna har det varit mycket folk som varit och atit pa restaurangen. Da man i Italien gar ut och ater pa restaurang vid pask.

Jag och moster Maria har tagit en tur till Menton och Nice. Jag sjalv har aven varit pa marknad i Ventimiglia. Maste ju saga att den ar mycket, mycket storre en den som ar har i San Remo. Snart ska jag bege mig till jobbet igen.

Ha det sa bra allesammans som laser.

Snart ar det hemfard till Sverige

/Hannah

Inga kommentarer: